A Magyar Reklámszövetség 2014. június 5-én tiltakozásra szólítja fel a szakmai szervezeteket és a médiavállalatokat.
A Magyar Reklámszövetség közleménye:
„A kommunikációs iparág szakmai szervezetei a tegnapi nap folyamán közösen fejezték ki egyöntetű elutasításukat a bevezetni kívánt reklámadó tervezetével kapcsolatosan. Az adó ellehetetleníti a magyar médiavállalkozásokat, és remélt költségvetési hatása eltörpül a káros gazdasági hatásai mellett. A Magyar Reklámszövetség arra kéri a szakmai szervezeteket és a médiavállalatokat, hogy csatlakozzanak a következő parlamenti ülésnap előtti, 2014. június 5-én (nyomtatott sajtóesetén a lehetőségekhez képest 2014. június 6-án) tartandó tiltakozáshoz az adott médiatípus sajátosságaihoz mérten (elsötétítés, fehér/fekete lap behúzása, stb.).
A Magyar Reklámszövetség kutatási adatokkal is alátámasztott álláspontja az, hogy a kommunikációs iparág a nemzetgazdaság motorja. A Reklámszövetség úgy véli, hogy a Kormánynak a nemzetgazdaság fejlesztésére vonatkozó céljai segítésében a kommunikációs iparágat partnerként, és nem egy, a működését veszélyeztető különadó alanyaként szükséges kezelnie, ennek megfelelően ezúton is kéri, hogy a reklámadó tervezetére vonatkozó jogszabályt ne fogadja el az Országgyűlés.”
Oldalunk egyúttal tiszteleg az origo.hu előtt is, és jelezzük: kiállunk a független magyar sajtó mellett!