Korcsolyázással a pluszkilók ellen

Idén felcsaptam amolyan „életmód-tanácsadónak”. Van, akiket napi szinten bombázok az egészséges étkezés, rendszeres mozgás okosságaival – ők kérték! – de most globálisan is mozgásra buzdítok mindenkit. És ha tél, akkor sí vagy korcsolya. Most jöjjön az utóbbi.

korcsolya.jpgBizonyított tény, hogy a nehezen betartható újévi fogadalmak listáját az egészséges életmódra való áttérés vezeti. Arról hiteles statisztikák nincsenek, hogy ezt hány embernek sikerül betartania, de az eltérés nagy lehet. Az ünnepek alatt felszedett makacs kilóktól nem kizárólag önsanyargatással és koplalással lehet megszabadulni, hiszen a fogyókúra, ahogy a neve is mondja, „csak” kúra. Tart: ettől-eddig, aztán vissza minden. Ki akarja ezt?

Turi Petra, a Jégterasz oktatója szerint a korcsolyázás szórakoztató, közösségi mozgásforma, és sportértéke sem elhanyagolható. És, ha a sport helyes étkezéssel párosul, nyárra Te leszel a bombanő a standokon.

agyu.jpgPetra, aki a miskolci szinkronkorcsolya csapat egykori tagja volt, elsősorban azoknak ajánlja a korcsolyázást, akik sportos lábakat, farizmot, és jobb egyensúlyérzéket szeretnének. „Korcsolyázás során leginkább az alsó testrészeink izomcsoportjait, valamint a has- és hátizmainkat használjuk. Egy kezdő korcsolyázó már egy alkalom után, minden használatban lévő izomzatát érzi, ami szükséges az egyensúlyozáshoz. Nagyon látványos eredményt lehet elérni az alsó és felső lábszárainkon, valamint a farizomnál is” - árulta el a Jégterasz oktatója.

A teljesen kezdőknek az egy lábon egyensúlyozást ajánlja, de a guggolás is az alap feladatok közé tartozik, ráadásul nagyon jó farizom formáló gyakorlat, valamint segít leküzdeni a narancsbőrt. Na, attól meg ki ne szeretne megszabadulni!

És, hogy mi a legfontosabb? A kitartás és a rendszeresség.

Íme, néhány gyakorlat, hogy el tudd kezdeni:

  • Egy lábon állás és egyensúlyozás: a lengő lábunkat szorosan térd alá, az álló lábunkhoz zárjuk. Tartsuk egyenesen a testünket, ebben a kezünk oldaltartása is segítséget nyújt.
  • Guggolás: A feneket hátra engedjük, a lábat párhuzamosan vállszélességbe tartjuk, majd térdünket behajlítva guggolunk. Fontos, hogy a térdünk ne menjen a lábfejünk elé.
  • Koszorúzás előre (keresztbe tett lábakkal): Jobb lábunkat keresztbe tesszük szűken a bal előtt, majd testsúlyunkat teljesen áthelyezzük a jobb lábunkra. A hátsó lengő lábunkat szorosan és feszesen keresztbe tartjuk a levegőbe.guggolas.jpg

audrey hepburn 2015.01.16.13:00
Címkék: sport életmód korcsolya mozgás Jégterasz

A bejegyzés trackback címe:

https://pluszminusz.blog.hu/api/trackback/id/tr237079441