Föld és X: a siker titka

„Egy amerikai álom, ami Olaszországban valósult meg!” – ezt mondta magáról az olasz Mario Moretti Polegato, aki 1,93 millárd dollárra becsült vagyonával a Forbes magazin szerint a világ 1073. leggazdagabb embere, és nem mellesleg a Geox márka elnöke és főtulajdonosa.

img_3842.JPGGeox, mint „geo”, a Föld, és „X”, mint a technológia szimbóluma. A lélegző lábbelijeiről ismert Geox márka eddigi öt márkaüzletéhez hamarosan további három csatlakozik majd Magyarországon. A főtulajdonosa, Mario Moretti Polegato Budapesten járt, ahol nem csak a kezdetekről és a jelenről, de a jövőről is beszélt.

„A Geox hasonló ismertséggel bír Olaszországban, mint a Ferrari” – mesélte az olasz üzletember, aki a családi borászkodást hagyta ott a cipőkért, de csak egy időre. Az ember a szenvedélyéhez mindig visszatér, Mario Moretti Polegatonak pedig a bor és a Geox márka is a megunhatatlan szenvedélye.

mario_moretti_polegato.JPGNem mostanában történt, hanem még a kezdet kezdetén, hogy egy nevadai üzleti útja során egyik nap sétálni indult a hőségben. Ám nagyon zavarta, hogy a cipőben és a sivatagi körülmények között nagyon izzadt a lába. Fogta hát a zsebkését, és lyukakat fúrt a cipője talpába, hogy azon keresztül „lélegezzen” a cipő. Innen indul a történet, amely a nem volt mindig sikerre ítélve. Találmányával - hogy a membránok és a lyukas talp segítségével lélegzővé tehető a cipő, anélkül, hogy beengedné a nedvességet - sorra kopogtatott a világ legnevesebb cipőgyártóinál, de mindenütt kosarat kapott. Ezért három év vívódás után 1992-ben végül öt diákkal közösen saját céget alapított, amely az ötletet és a szabadalmakat felhasználva rendkívül sikeres lett.

„A divatot, a kényelmet és a technológiát ötvöztük. Nem az extrém divatnak akarunk megfelelni, hanem egy utcai viseletet, egy „urbanstyle”-t képviselünk. A Geox cipőket 1995-ben kezdtük el forgalmazni, a termékkínálatot pedig fokozatosan kiterjesztettük női, férfi és gyermek ruházati kollekciókra is. A márka ma a világ több mint száz országában mintegy 30 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Több mint ezer márkaboltunk van, és 2015 első félévében árbevételük elérte a 427 millió eurót. A vállalatot jegyzik a milánói tőzsdén, ám a részvények 71 százaléka továbbra is családi tulajdonban van” – mesélte a Pluszmínusznak az üzletember.

img_3843.JPGCipőiket tesztelte a Forma-1-es Red Bull csapata, de a cég segít a Dawn-kóros gyerekek életének élménydúsabbá tételében is. A különböző országok lakosainak 65 százaléka ismeri a Geox márkát. Jelen vannak mindenhol, a világ legfontosabb városaitól kezdve a divat legnépszerűbb utcájáig, ahol érdemes mindenkinek megállni egy percre, és nem csak levegőt, de egy cipőt is lehet venni.

Fotó: Pluszmínusz

audrey hepburn 2016.01.19.16:15
Címkék: olasz divat ruha cipő Olaszország Geox

A bejegyzés trackback címe:

https://pluszminusz.blog.hu/api/trackback/id/tr748286202